نکات جادویی تولید محتوای محصول برای فروش چندبرابری

فهرست مطالب

اجازه بدهید قبل از آنکه توضیحات تخصصی دربارۀ محصول نویسی بدهم، با یک مثال ساده به شما بگویم اصلاً تولید محتوای محصول چیست!

اگر مثل من در خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های طبقه متوسط رو به پایین قد کشیده باشید با صدای فروشندگان وانتی آشنا هستید. همانها که فریاد می‌زدند:

هندوانه! هندوانۀ اعلای مشهد، بدو بیا جا نمونی! قرمز و شیرین به شرط چاقو!

مردم هم با شنیدن صدای وانتی، به سمت وانت می‌رفتند تا با تست هندوانه و اطمینان از مرغوب بودن آن، یک خرید پرسود کرده باشند.

در نگاه اول همه چیز به همین سادگی اتفاق می‌افتاد اما در حقیقت میوه فروش وانتی بدون آنکه بداند، داشت بازاریابی میکرد؛ یعنی با پیدا کردن محل مناسب برای فروش و توضیح و تبلیغ درست، محصولش را میفروخت.

این روزها که دیگر اکثر مردم ترجیح می‌دهند از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خرید کنند، صاحبان فروشگاه‌های آنلاین باید مثل همان وانتی بتوانند مشتریان خود را ترغیب به خرید کنند، اما این بار با بازاریابی محتوا و تولید محتوا برای محصول در فضای مجازی.

چطور؟ با من همراه شوید و این مقاله را تا انتها بخوانید تا با تعریف محصول نویسی، تکنیک و نکات آن آشنا شوید و محصولات خود را بهتر از دیگران به فروش برسانید.

محصول نویسی چیست؟ اغراق یا تشبیه مسئله این است!

اجازه دهید محصول نویسی را با یک مثال ساده شروع کنم: حتماٌ پیش آمده است که در حال عبور از جلوی یک مغازه، چشمتان کالایی را گرفته است، وارد مغازه شدید تا قیمت آن را بپرسید.

ایستادن همانا و خرید همانا!

فروشنده ماهر شروع به بیان ویژگی‌های منحصر بفرد محصولش می‌کند. آنقدر با آب و تاب کالایش را توصیف می‌کند که شما را مجاب می‌کند که این محصول ارزش خرید دارد. سپس از شما می‌خواهد با بررسی دقیق‌تر جزئیات، کالا را امتحان و به خرید آن فکر کنید.

تمام شد! خودتان را خوشحال در حال خروج از مغازه با کالای مورد نظر تصور کنید.

اگر هم خرید نکنید آن مغازه و کالا را در گوشۀ ذهنتان می‌سپارید تا در زمان مناسب و در صورت نیاز حتماً محصول را بخرید.