لینک سازی داخلی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

فهرست مطالب

من، به شخصه، پس از دو سال وبلاگ نویسی به اهمیت لینک‌سازی داخلی پی بردم. تا قبل از آن روز، هر روز مقاله‌ای می‌نوشتم و در وبسایت‌های مختلف منتشر می‌کردم. می‌نوشتم و منتشر می‌کردم.  این روند به مدت دو سال ادامه داشت!

با گذشت زمان و با خواندن مقالات مختلف حوزه سئو متوجه شدم اگر مقالات جدیدم را با لینک‌های داخلی به مقالات قدیمی وصل کنم، خوانندگان وبلاگ مطالب بیشتری برای مطالعه خواهند داشت و میزان بانس ریت وب‌سایت نیز به مرور کاهش می‌یابد.

به این ترتیب تصمیم گرفتم که ساخت لینک‌های داخلی سایت را آغاز کنم. هر بار که مطلب جدیدی می‌نوشتم، قسمتی از متن آن را به یکی از محتواهای قدیمی لینک می‌کردم.

حدس بزنید چه اتفاقی افتاد؟ پس از مدتی متوجه شدم آمار بازدید وب‌سایت به طرز چشمگیری افزایش یافته و میزان نرخ پرش وب سایت بسیار کم شده است. کاربران با کلیک کردن بر روی لینک‌ها به محتوای قدیمی منتقل می‌شدند و مطلب جدیدی را مطالعه می‌کردند. همین امر باعث شد که مدت زمان ماندن کاربر در وب‌سایت افزایش یابد.

در این مقاله مسئله لینکسازی در داخل سایت که از تکنیک‌های سئوی داخلی است را توضیح می‌دهیم. اگر می‌خواهید تمام تکنیک‌های حرفه‌ای سئوی داخلی را یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه دوره سئو داخلی آکادمی نوین بزنید.

اگر با مفهوم لینک داخلی آشنایی ندارید باید به شما بگویم لینک داخلی، لینکی است که یکی از صفحات وب سایت‌تان را به صفحه‌ای دیگر از وب سایت‌تان متصل می‌کند. وقتی شما از صفحات سایتتان به همدیگر لینک می‌دهید، در حال لینک‌سازی داخلی هستید. 

هم کاربران و هم موتورهای جستجو از لینک‌ها برای پیدا کردن محتوای وب‌سایت شما استفاده می‌کنند. اگر لینکی به محتوای جدید وجود نداشته باشد، موتورهای جستجو آن صفحه را نمی‌بینند.

البته فقط لینک‌های داخل محتوا لینک داخلی حساب نمی‌شوند. چندین نوع لینک داخلی وجود دارد. لینک‌های موجود در صفحه اصلی، منو، پست و … می توانید پیوندهایی را نیز در محتوای خود اضافه کنید. ما به آن پیوندهای متنی می‌گوییم. پیوندهای متنی کاربران شما را به محتوای جالب و مرتبط راهنمایی می‌کند.

هر چه یک صفحه لینک‌های بیشتری دریافت کند، برای موتورهای جستجو اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بنابراین، لینک‌های داخلی برای سئوی شما بسیار مهم هستند.